Informatika verseny 2017

Informatika verseny 2017

by Csaba (rendszergazda) Gyuris -
Number of replies: 0

A Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma az elmúlt tanévekhez hasonlóan a 2017/2018-as tanévben is hirdet informatika versenyt az érdeklődő nyolcadikosoknak és hetedikeseknek.

Az idén két kategóriában is hirdetünk versenyt:

  • alkalmazói kategóriában (a korábbi évekhez hasonlóan)
  • programozói kategóriában (amelyet az informatika ágazat iránt érdeklődőknek ajánlunk)

Mindkét verseny 3 fordulós.

Az 1. forduló feladatait az iskola weblapján (www.vasvari.hu) vagy a verseny oldalán (infoverseny.vasvari.hu) találják meg az érdeklődők 2017. október 19-től. Regisztráció után a honlapon kell válaszolni a kérdésekre, vagy feltölteni a megoldást. Az 1. forduló beküldési határideje 2017. november 6. (hétfő).

A 2.  forduló feladatai az őszi szünet után kerülnek fel weblapunkra. A 2. forduló beküldési határideje 2017. november 24. (péntek).

A 3. forduló (döntő) iskolánkban lesz 2017. december 5-én (kedden) 15 órakor. A döntőbe jutott diákokat és tanáraikat e-mail-ben értesítjük november utolsó hetében.

Iskolánkról és a programokról további felvilágosítást kaphatnak a „Mi a pálya” című rendezvényen a Sportcsarnokban 2017. november 8-án, illetve a Pályaválasztási Vásáron 2017. november 16-17. között (Ifjúsági Ház), és november 18-án az Agórában a családi nap keretében.

Az alkalmazó verseny témakörei:

  • hardver és szoftver ismeretek,
  • Internet-használat, levelezés, hálózat
  • prezentációkészítés,
  • rajzolás (Paint-ben),
  • szövegszerkesztés (karakter- és bekezdésformázás, tabulátor és táblázat használata, képbeszúrás és formázás, fejléc/lábléc használata)
  • táblázatkezelés alapok (táblaformázás, egyszerű képletek, egyszerű matematikai és statisztikai függvények).

A programozói verseny témakörei:

  • programozási alapfogalmak,
  • algoritmusleíró módszerek – algoritmusok értelmezése,
  • Scratch-programozás (a második fordulóban és a döntőben egy scratch programot kell készíteni)

A programozás elmélet alapfogalmakat tartalmaz, amelyre könnyen rá tudnak a diákok keresni az Interneten. Még eddig nem volt ilyen versenyünk, ezért nincsenek korábbi évekből feladatok.

A második fordulóban egy olyan egyszerű scratch programra gondoltunk, amelynek a vázát adjuk meg, de a tanuló egyéni megoldást találhat, saját ötleteket vihet bele. A döntő 60 perces, ebben már konkrét irányított feladat lesz. Javasoljuk a http://scratch.inf.elte.hu/ oldalon nézzenek körül, a bevezető leckék cím alatt.

Ha lesz olyan jelentkező, aki mindkét kategóriában indul, akkor a döntőt nem 15:00 órától tartjuk, hanem 14:30-15:30 az egyik kategóriát, illetve 15:30-16:30 a másik kategóriát.

A döntőben az alábbi programok állnak rendelkezésre:

  • Windows 10 operációs rendszer
  • Office 2016
  • Scratch 2